27 Şubat 2013 Çarşamba

SES DENEYİ





Şişelere konan farklı miktardaki sular farklı yükseklikte sesler çıkartır. 


                                             Şişelere vurulduğunda en yüksek yani ince ses boş şişeden çıkar. Şişedeki su miktarı arttıkça sesin yüksekliği azalır, kalınlığı artar. 


 Bunun nedeni şişelere vurulduğunda hem şişe hem de su titreşir. Boş şişede sadece şişe titreşeceği için şişenin titreşim sayısı yani frekansı ve sesin yüksekliği artar, ses daha ince çıkar. Su miktarı arttığında kütle artar ve şişe ve su birlikte titreşeceği için şişenin titreşim sayısı yani frekansı ve sesin yüksekliği azalır, ses daha kalın çıkar.

 Şişelere üflendiğinde en az yüksek yani kalın ses boş şişeden çıkar. Şişedeki su miktarı arttıkça sesin yüksekliği ve inceliği artar. 

 Bunun nedeni şişelere üflendiğinde sadece hava titreşir. Boş şişede hava daha fazla olduğu (uzunluk arttığı) için frekans ve sesin yüksekliği azalır, ses daha kalın çıkar. Su miktarı arttığında hava miktarı azaldığı (uzunluk azaldığı) için frekans ve sesin yüksekliği artar, ses daha ince çıkar.







25 Şubat 2013 Pazartesi

KİTAP AYRACI YAPIMI

                                      ABESLANG

                     Abeslang, doktorların, boğaz muayenesi esnasında kullanmış oldukları tahta çubuktur.

            Peki kitap ayracı olabilir mi?                              Evet biz denedik çok güzel oldu.Herkes  fosforlu kalemlerle ilk rengini verdi sonra dilediği şekilde resim çizdi ve isterse el işi kağıdıyla süsledi.

                   

                                        
   











                                               
                                      

                                                                               



            

24 Şubat 2013 Pazar

GURUR ÇAYINDA AYŞE VE DERYA




YAPILAN ORTAK SINAVDA OKUL 2. VE 3.OLAN ARKADAŞLARIMIZI BİZ DE TEBRİK EDİYORUZ.BAŞARILARINIZ DAİM OLSUN


20 Şubat 2013 Çarşamba

4.sınıf araştırma ve sunu çalışması

                          Türkçe kitabının önerdiği yedi kahramandan birini seçtik.

                           
                                Dört kişilik gruplar oluşturduk.Evde araştırmalarımızı yaptık.
                          resimleri ve malzemelerimizi getirdik.

                            Bir ders boyunca kahramanımızı tanıtan sınıf gazetemizi oluşturduk.



                             İkinci ders sözlü sunumlarımızı yaptık.Akran değerlendirme
                            formlarımızı doldurduk.

                                Birinciyi belirlemek zamanımızı aldı.




Sınıf İçi Bölme Etkinliği






Kesirleri daha iyi anlamak için 2.sınıfta pasta,3.sınıfta elma , bu sene de börek ve kek kestik.

                         
                     Bir tepsi böreği 20 eş parçaya ayırdık.Biz 28 kişiyiz.Her birimiz 2 parça aldık.Yani       56
                                                               ------
                                                                 20

Bir tepsi 20 parça(1 tam),ikinci tepsi 20 parça(2.tam),üçüncü tepsiden de 16 parça aldık.

                                   16                       56
                              2 ------- kesri  =  ------------
                                   20                       20





                                         
                                              Afiyetle yedik.

15 Şubat 2013 Cuma

SULU BOYA MANZARA ÇALIŞMASI